2010-02-22

Sportlov.

Idag börjar sportlovet för tösen min. Hon har bara gått och väntat på att den här dagen skulle komma för hon ska på en utflykt med fritids. Alla fritidsbarnen blev bjudna på en liten utflykt till Emmaboda Simhall. De får även frukt, dricka och lite mat där med. Jag skulle ha följt med och hjälpt till och hålla koll på barnen men det är inte så lätt när man har Elliot. Så det var andra föräldrar som följde med och såklart så var det två fröknar med.
Så idag var hon morgonpigg, inget gnäll vid bordet, fick borsta tänderna utan att hon sa att jag tryckte ner tandborsten i halsen på henne.. Hon säger så när hon ska borsta dem själv men det blir inte alltid så bra gjort.

Elliot han skulle med åka iväg och bada trodde han. Hämtade sina badbyxor, handduk och skulle åka till kaskad sa han. hihi. Vi var på kaskad i går och badade med tindra deras kusin.
Jag har gått här och plockat undan lite, får passa på när Elliot inte sitter fastklistrad på mig.
Han har suttit vid datorn och spelat på www.spela.se Tro eller ej så vet han precis vad han ska trycka för att få igång de olika spelan och sen trycker han krysset och släcker ner fönstret. hihi. Det är säker många som har åsikter om detta att en 2.5 åring inte ska sitta vid datorn och spela men det är faktiskt så här.
Han har en storasyster som brukar få sitta vid datorn och spel en liten stund varje dag och han ser vad hon gör så han har lärt sig av henne. Tycker inte att det är något fel att han får sitta där och spela lite.
Det finns många barn som bor framför datorn när de har kommit hem från skolan och det är fel. Mina barn de gör inte det..

1 kommentar:

  1. hihi härligt, de kan mer än man tror, roligt att han kan spela han med, ska klart va lika duktig som storasyster.
    Hoppas Thea hade roligt på utflykten.
    kram

    SvaraRadera