2009-08-17

Ölands djurpark 10 augusti.

Åkte till Ölandsdjurpark med familjen, Niklas brors familj och barnens farmor.

Vädret det kunde inte varit bättre. Det kom en liten regn skur på 5 min på hela dagen och det var lagom varmt. Man kunde gå sommarklädd utan att man frös och man blev inte svettig heller. Tittade på alla djuren och gick in till geterna men där hände det en liten olycka. :-(

Niklas tog lite mat till dem och gick in med Elliot utan problem och han gick bort till de lite mindre men när jag och Lithea skulle gå in så kom de stora geterna och Lithea hade godis i handen som hon skulle ge dem men vi han inte mer än in innanför grinden förrän de blev helt galna men det förstår man ju.Mat är ju gott men det var 5 st stora geter runt mig och Lithea och de började stånga och hoppa på lilla stackars Lithea så hon blev livrädd så hon slängde maten och jag lyfte upp henne men de fortsatte att attacker oss så Lithea var precis livrädd, hon skakade stackaren. Så det blev inga kort tagna där inne, jag hann inte ta några kort på Elliot men jag fick med mig Lithea in igen och vi smet förbi när det var några andra som gick in med mat i handen och vi gick till en liten bebis som låg och sov. Tänkte att jag måste få inne henne där igen för att hon inte ska bli avskräckt men det gick nog över när vi satt lite avskilt från de stora och klappade den lilla.

Barnen de åkte karuseller som bara den. De sprang fram och tillbaka hihi.. Men de hade roligt och det var huvudsaken. Det var lagom med folk det var knappt ingen kö alls det var någon en stacka karusell som hade det. :-) Vi skulle grillat där inne på safari campingen men marie hade glömt köpa grillkol och tändvätska så det blev inget med det.

Vi stannade på en rastplats på vägen hem där vi grillade på engångsgrillar som vi köpte där Barnens farmor tog kort på oss..
Vi hade en helmysig dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar